Artikler
Tips til indretning af kontor: forbedret trivsel og produktivitet
En velindrettet arbejdsplads kan være med til at forbedre produktivitet
En velindrettet arbejdsplads kan være med til at forbedre produktivitet, trivsel og det generelle arbejdsmiljø på kontoret. I denne artikel finder du nogle gode tips til kontorindretning, der kan hjælpe dig med at skabe en funktionel og behagelig arbejdsplads.
Brochureholdere: praktisk og stilfuld præsentation
Brochureholdere bliver benyttet i mange kontorer som en praktisk og stilfuld måde at præsentere adskillelige papirmaterialer med forskellig information. Ved at inkludere brochureholdere i din reception, venteområde, mødelokale, eller andre relevante steder, gør du brochurerne let tilgængelige for alle besøgende.
Vælg en brochureholder, der passer til dit kontors overordnede stil, og sørg for at den hele tiden er fyldt op med interessant og opdateret materiale. Køb brochureholder for at forbedre din virksomheds image og gøre det nemmere for kunderne at finde relevant information.
Hensigtsmæssige møbler: reducér arbejdsskader og skab komfort
Ved at investere i ergonomiske møbler, der sikrer komfort og reducerer risikoen for arbejdsskader, investerer du også i dine medarbejderes trivsel. En behagelig kontorstol med god støtte til ryg og arme kan være med til at forbedre arbejdsstillingen og derned reducere belastningen på kroppen. Hæve-sænke skriveborde er endnu en god investering, da det giver dine medarbejdere rig mulighed for at skifte mellem stående og siddende arbejde.
Belysning: skab produktivitet og godt humør
God belysning er særligt vigtigt for at skabe et behageligt arbejdsmiljø. Naturligt lys er ideelt, da det kan forbedre humør og produktivitet, så hold gerne så mange vinduer som muligt fri fra gardiner eller andre ting, der kan skygge for det naturlige lys.
Hvis det er muligt, sørg også gerne for at placere så mange skriveborde som muligt nær vinduer. Ud over det naturlige lys udefra skal der suppleres med loftslamper, så der altid er lys i hele lokalet, og skrivebordslamper, som giver dine medarbejdere mulighed for selv at tænde mere lys, hvis det er nødvendigt.